Dersin Adı | Dahili Birimler Hemşireliği- I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HINT 413 | Güz | 2 | 10 | 7 | 11 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, dahili alanlarda edindiği güncel kanıt temelli teorik bilgiyi klinik uygulamada hasta bakımına entegre etmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dahili kliniklerde hemşirelik bakım yönetiminin geliştirilmesi ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Uygulama, Vaka tartışması Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği | |
3 | Uygulama, Vaka tartışması Hasta Güvenliğinde Genel Standartlar Veya Uygulamalar Düşmelerin Önlenmesi | |
4 | Uygulama, Vaka tartışması Çalışan Güvenliği | |
5 | Uygulama, Vaka tartışması İlaç Güvenliği Transfüzyon Güvenliği | |
6 | Uygulama, Vaka tartışması Olağanüstü Durumlarda Hemşirelik Adli Hemşirelik | |
7 | Uygulama, Vaka tartışması Ara sınav | |
8 | Uygulama, Vaka tartışması Yatağa Bağımlı Hasta Ve Hemşirelik Yaklaşımı Hemşirelik Bakımında İnfeksiyon Kontrolü | |
9 | Uygulama, Vaka tartışması Yasal Hak ve Sorumluluklar - Çalışma Hayatı | |
10 | Uygulama, Vaka tartışması İş Yeri Hemşireliği - Eğitim Hemşireliği | |
11 | Uygulama, Vaka tartışması Sağlık Okuryazarlığı | |
12 | Uygulama, Vaka tartışması Basınç Yaralanması Risk Değerlendirmesi Ve Önlenmesi | |
13 | Uygulama, Vaka tartışması Covid 19 Pandemisi Ve Aşılama / Bağışıklanma | |
14 | Uygulama, Vaka tartışması Ders Değerlendirmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 70 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 98 | 98 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 30 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 40 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 330 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest